In der Rütli-Schule kommen beide Probleme seit Jahren zusammen. In einer Festschrift zum 80. Jubiläum der Rütli-Schule im Jahr 1984 wurde das Phänomen des stetig steigenden Ausländeranteils erstmals durch die Schule selbst thematisiert: "Soweit möglich werden die ausländischen Schüler auf die deutschen Klassen verteilt. Doch schließlich ist ihre Zahl in den 7. und 8. Klassen so groß, dass türkische Klassen gebildet werden müssen." Was sich hinter diesen Zeilen verbirgt, ist eine Explosion: 1984 lag der Anteil nichtdeutscher Schüler noch bei 33 Prozent, 1999 schon bei 58 Prozent, heute bei 83 Prozent. Die Schule wurde schlicht überrollt von einer Situation, auf die sie nicht vorbereitet war.I am asking myself: does the preoccupation with that homemade hellhole suck people's brain out or does it attract nutters to begin with?
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At the Rütli-School problems are piling up for years. In a festschrift to celebrate the 80th anniversary of the Rütli-School from 1984, the phenomenon of the increasing number of non-German pupils was made an issue by the school itself: "As far as possible, non-German pupils will be shared by the German classes. But finally, their number has become so large that for the 7th and 8th classes Turkish classes had to be established." What those numbers are hiding is an explosion: 1984 the percentage of non-German pupils was about 33 percent, 1999 58 percent already, today around 83 percent. The school was simply overwhelmed by a situation for which it was not prepared.
We are talking about a development that covers more than two decades (in 1984 there had been more than a third of "non-German" pupils already, mind you, so we can safely assume that it didn't start just then) and those schmocks from DER SPIEGEL are talking about an "overwhelming" situation. An explosion that lasted twenty years. Yeah, right!
"Waah! It isn't our fault!"
Pathetic!
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